Underbara Buzz!


Woow! Måste inleda med att säga att Buzz utan tvekan är den roligaste häst jag någonsin ridit! För er som inte vet rider jag honom varje tisdag på dressyrlektion, och på senste har vi utvecklats mycket tillsammans. Han är precis så jag vill att en häst ska vara. Glad och framåt, villig att arbeta, något busig, och kan inte allt ut- och innantill utan det finns mycket att jobba på vilket är kul!
 
De två senaste ridpassen har gått riktigt bra. Vi har framför allt jobbat mycket med ställning och att flytta hästen inåt och utåt, men något jag även fokuserat på är galoppen som jag till en början inte kände mig helt bekväm med då han mest sprang iväg. Nu går det dock som en dans och jag känner inte minsta obehag när vi galopperar längre. Senast vi red utan stigbyglar galopperade han till och med i form. 
 
Buzz kämpar på så himla bra och är som sagt galet rolig att rida. Var mest det jag ville säga.
Upp