Fin dag med bra ridpass.


Idag vaknade jag redan klockan åtta av att solen tittade in på mig! Så himla härligt! Steg upp med det samma och åt frukost, och började sedan fixa mig så smått innan jag vid elva-tiden cyklade ner till stationen där jag mötte Emili, Lovisa och Celice. Vi tog tåget till Lund för att bland annat luncha på Graffiti och prata en massa. Var väldigt länge sedan vi sågs allihopa!
 
När jag kom hem runt tre tog jag på mig träningskläder och tog en promenad i det fina vädret. Var sjukt skönt att komma ut med musik i öronen och solen i ögonen. Passade på att gå förbi gymmet i skogen där min mage fick jobba lite (vilket verkligen behövs)!! 
 
Sedan åkte träningskläderna av och ridkläderna på då jag hade dressyrlektion på ridskolan kvart i sju. Vår dessyrtränare Sara som vi har i vanliga fall var hemma och pluggade inför en tenta idag, så vi fick rida för en annan tjej. Eller inte vi, utan snarare jag. De andra som rider i min grupp kom inte idag heller så jag fick ännu en privatlektion. Precis som förra gången var det väldigt givande, och jag kan inte vara annat än glad att jag haft sån tur att jag fått rida själv två gånger. Behöver jag säga mer än att jag idag galopperade Buzz på en volt i både höger och vänster varv, och att han dessutom var förhållandevis cool? Med tanke på att jag förut haft problem att följa fyrkantspåret i galopp utan att han sprungit iväg säger det ganska mycket. Buzz var med andra ord väldigt duktig idag, men jag måste även få ge mig själv en klapp på axeln som gav det en chans även om jag var kritisk i början.
Upp