Kryckisar.


Min fredag började med att jag satt på tåget påväg till skolan och fick ett meddelande om att matten var inställd. Ganska retligt då man inser att man kunde sovit länge om man vetat om det tidigare. När jag kommer fram till skolan får jag dessutom veta att svenskläraren är sjuk, och plötsligt har jag ingen lektion förrän klockan 12.  Amandorna bestämde sig för att släpa med mig till gymmet (som vi genom skolan får träna gratis på) för att visa hur alla maskiner fungerar, då jag i princip aldrig tränat på gym. Sedan gick vi upp och satte oss i biblioteket med ett gäng klasskompisar för att försöka plugga lite.
 
På eftermiddagen hade vi simning men den här gången var jag inte i vattnet, utan satt som åskådare på läktaren. I onsdags kväll gjorde jag nämligen illa mitt lår ganska rejält! Haft känningar i låret sedan en vecka tillbaka pga. av en liten stäckning och därmed lovat att inte träna gymnastik om det gör ont. I onsdag hade jag väldigt ont, vilket jag dock förnekade när lagkamrater och tränare frågade, och istället för att vila bet jag ihop och tränade som vanligt. Det skulle jag inte ha gjort, för tillslut "brast det". Efter att ha kört ett tiotal rondat-flickis-saltos gav jag mig på öppningarna, tog i lite extra och sen låg jag där och hade svinont! Har fått en ordentlig sträckning i låret, kanske till och med början på en liten muskelbristning, och har i nuläget stöd av ett par kryckor då det gör ont att stödja på benet. Vet inte hur länge jag blir borta från gympan, men åtminste 1,5 vecka.
 
Nog om det. Var hemma från skolan klockan fem och fick då färska tortelinis med kokt broccoli till middag. Mums! Avslutade sedan kvällen med familjen framför en film. Lyckades dock somna efter en tuff vecka och missade slutet.
#1 - - rememberthiis.blogg.se:

Ser gott ut :) hoppas benet blir bättre snart

#2 - - ɑ n n i k ɑ:

Gott!

Upp