14 april

Träning, plugg och vänner går före allt. Så är det bara. Blogga är något jag gör när jag har tid för att jag tycker det är roligt, det är inte mening att det ska vara ett måste. På sistone har jag haft fullt upp med annat så bloggen har fått en veckas paus, och så blir det ibland.
 
I helgen var jag och hälsade på mormor och morfar i Småland. Det var mysigt och jag tycker väldigt mycket om att vara där ett par dagar - det får mig att koppla av. I bilen både på vägen upp och ner hade jag dock en stor biologi/svenska-uppgift att skriva på, men den är inlämnad nu vilket känns skönt. Vad som även är hur skönt som helst är att jag fick ett resultat som var högt över förväntan på mitterminsprovet i matte 4! En tredjedel av klassen fick F och även jag var rädd att hamna där, men jag hade lagt mig mittemellan ett C och ett A, dvs på ett B!! Helt sjukt.
 
Träningen har jag varit igång med bra denna veckan till skillnad från förra då jag var förkyld. Jag lyckades skaka av mig det viruset ganska snabbt, men vad jag där emot fått dras med de senaste dagarna är huvudvärk. Jag tror det beror på att jag är så uppe i varv. Jag har otroligt svårt att relaxa och bara slappna av. I regel har jag alltid fullt schema, varenda timme på dygnet planerad, och när jag väl får en lucka blir jag stressad över att jag inte har något att göra. Istället för att ta chansen att koppla av funderar jag över om det ändå inte finns något jag borde göra...
I fredags var jag med om något ganska obehagligt i skolan. Jag satt och arbetade på datorn när jag plötsligt fick synfältsbortfall. Jag kunde inte se delar av det jag skrev, ändå fortsatte jag försöka arbeta. Drygt en kvart senare fick jag dunkande huvudvärk, bland det värsta jag känt, och det blev en pina att vistas i ljus. Allt tydde på migränliknande symtom, och jag hoppas jag aldrig behöver uppleva det igen eller att det utvecklas till något värre. I förebyggande syfte har jag därför haft begränsad tid framför dator/mobil/teve denna veckan.
 
Det var en liten summering av vad som hänt sen jag skrev sist. Nu ikväll har jag varit väldigt flitig och räknat både fysik och matte samt börjat skriva på mitt tal i svenska. Imorgon är det fredag och jag ser fram emot kvällen då det är 18-års middag hos Tova!
Upp