17-19 november

Heeeej på er! Har ni hunnit saknat mig? Jag har i alla fall hunnit sakna skrivandet! Denna veckan har gått både upp och ner. 
 
Vi börjar med helgen; den härligaste och mest välbehövliga på länge! Den inleddes med middag och bio efter jobbet i fredags med mamma och lillsyrran. Det var länge sen vi tjejer i familjen hade kvalitetstid ihop. Vi såg All Inclusive som av oss alla får 8/10 i betyg!! Efter filmen åkte jag hem till Oliver. Med honom har jag varit hela helgen. Vi har spräckt julbubblan och lyssnat på massa julmusik, tittat på film, lagat god mat och varit ute och shoppat och fikat. Och så har vi skrattat, massor, och haft barnsligt kul ihop! Faktum är att det är precis ett år sedan vi träffades för första gången och började dejta - på samma plats och samma fik som igår. Jag var så glad när jag åkte hem ikväll! Med all denna energi har jag nyss passat på att dra igenom ett bra gympass!
 
Men veckan har också bestått av mycket sorg. För en vecka sedan blev farfar akut sjuk och lades in på Karolinska i Stockholm. Måndag morgon satt jag och pappa på tåget påväg upp till honom. Jag satt hos honom flera timmar, men han sov nästan hela tiden. Jag vet knappt om han förstod att jag var där, att vi var där, men jag är så otroligt glad att jag vet att jag var där, för i onsdags tog det tyvärr slut för farfar. Han har levt ett fantastiskt långt och friskt liv, men nu var han så svag att se. 99 år och 7 månader blev han. Jag tänker mycket på gamla minnen med honom ♡
 
Som ni förstår, en vecka med många blandade känslor. Lycka varvat med sorg, kärlek och skratt. Det är konstigt hur man kan känna sig lyckligast i världen för en sak och samtidigt känna sig så ledsen för något, i detta fall någon, som saknas. Ikväll när jag går och lägger mig ska jag ta med två bra saker in i en ny vecka. 1. Vi hann i tid och fick vara hos farfar. 2. För ett år sedan träffade jag en väldigt fin kille.



#1 - - Celine:

Tusen kramar till dig och din familj <3

#2 - - Netti Starby:

Jag beklagar sorgen och många styrkekramar! <3

#3 - - Marianne:

Beklagar din sorg :(
Han blev mycket äldre än de flesta och jag tror nog han kände själv att det var hans tur nu....även om jag naturligtvis vet att man som närstående aldrig kan förbereda sej tillräckligt mycket.

Och grattis till årsdagen med pojkvännen, att "fira" den på samma ställer ni möttes....det rycker jag är både fint och romantiskt.
Ha en fin vecka nu

#4 - - Matilda Berlin:

Beklagar sorgen! Alla kramar <33

#5 - - Linnea Kinis:

kul med bio :)

Upp