HEJ BLOGGEN!

Hej säger jag, sisådär 1 år senare!! Det var inte igår! Trean på gymnasaiet fyllde helt enkelt vardagen mer än tillräckligt, så jag hann aldrig skriva. Tyvärr, det var tråkigt because I love it, and that's why I'm back!!

Helt otroligt vad mycket det finns att prata ikapp. Vi gör såhär att jag försöker sortera ut de största händelserna under det senaste året i någon liten sorts tidsordning, så tycker jag vi drar igång bloggen!

1. I november förra året började jag träffade en kille - och idag har vi varit tillsammans i 9 månader. Fina Oliver. Inte klokt vad tiden går och hur mycket vi hunnit med och upplevt ihop. Älskar honom så mycket. 

2. Nyår spenderade jag i Thailand med familjen. Återigen högt betyg till Asien, även om vi nog var eniga om att det inte riktigt slog Vietnam. Sjukt härligt och jag börjar bara uppskatta resande mer och mer! 

3. Jag har tagit studenten! Studentdagen var den roligaste dagen i hela mitt liv, från morgon till kväll. Champagnefrukost, utspring, flakåk, mottagning hemma och sedan utgång hela natten. Waow. 

4. Balen! Magisk kväll, vill uppleva det igen och igen och igen. Röda mattan, mingel, pardans, balmiddag och sedan fest i våra balklänningar ända till solen gick upp igen. 

5. Studentresan till Prag! Vi bodde alla tjejer från klassen i en gemensam stor lägenhet och festade 5 dagar i streck. Vilken vecka! Också ett helt galet underbart minne som jag är så glad att bära med mig från gymnasiet. 

6. I somras fick jag mitt första riktiga jobb, på McDonalds. Arbetade där i 3-4 månader, lärde mig massor, fick nya vänner och hade jätteroligt. Sa upp mig för nån vecka sen då jag blev erbjuden ett nytt jobb. 

7. Jag har ställt mig i bostadskö i Uppsala och kommit underfund med vad jag vill läsa vidare. Det är en utbildning på SLU som heter "Etologi och djurskydd". 

8. För två veckor sedan började jag arbeta på ICA. I samma veva fick jag även extrajobb som eventpersonal i Malmö, vilket jag sysslar lite med vid sidan av. 

9. Jag har börjat träna tävlingslag på gymnastiken, vilket är nytt. Har tidigare bara haft breddgrupper. Det rullar på men jag har för tillfället en motivations-svacka på den fronten, så jag får se hur huruvida jag fortsätter nästa termin. 

10. Jag och Linnea har bokat resa till ASIEN nästa år!! Vi åker i januari och är borta 10 veckor! Ska bli så sjukt spännande, och lärorikt! Huvudstoppen blir Thailand, Malaysia och Bali. Vi är taggade och så redo!!!!

#1 - - Netti Starby:

Vilket härligt år du har haft och så mysigt att du har träffat en kille! :-D Kramis

#2 - - Felicia:

himla fina bilder

#3 - - Pauline:

älskar den översta bilden!! Åh vilken fin klänning du hade :)

#4 - - Anonym:

Wow vilket toppen-år du måste haft!!

Upp