Höstlista

Alla bilder är lånade från pinterest, följ mig gärna där @fridalandgrens! En sida fylld med inspiration, man kan söka på i princip vad som helst. Här delar jag några av mina favorit-höstbilder!
 
 
Beskriv din kommande höst i tre ord: 
  • Mysig 
  • Kall 
  • Jobb
Vilka är dina bästa minnen från sommaren 2017? 
  • Studenten och alla festligheter som jag fick dela med mina vänner!
  • Midsommarhelgen som firades med min pojkvän och hans vänner och familj. 
  • Ridlägret i Estland.
  • Tivoli och restaurang i Köpenhamn med Oliver.
Vad är det bästa med hösten? 
 
Att det är så mysigt. Att kunna bädda ner sig med en kopp te och tända massa levande ljus. Långa, färgstarka höstpromenader bland alla löv. Fixa på rummet, baka och se på film en riktigt ruskig dag.
 
Vad är det sämsta med hösten?
 
När det är oväder och man måste vara ute fast man inte riktigt räknat med det. Till exempel då man varit borta och kommer med tåget och tvingas cykla hem i regn och rusk - bland det värsta jag vet. 
 
Hur höstmyser du? 
 
Med massa te och youtube. Youtube är faktiskt något jag plötsligt upptäckte och fick tid med när jag slutade skolan och kvällarna inte var fyllda med plugg längre, innan dess har jag nästan aldrig kollat på youtube. Annars myser jag gärna med pojkvännen, finns ju knappt något som är bättre! 
 
Dina tre bästa hösttips: 
  • Deppa inte ihop, hösten är fin! Ut och gå långa promenader! Det läker mig bäst när jag mår dåligt. 
  • Lägg lite extra tid på att göra det mysigt. Tänd ljus! 
  • Hitta något du tycker om att göra. Jag började precis blogga igen, för jag älskar att skriva. Börja baka, laga mat, testa en ny träningsform, pyssla eller karva pumpor! 
Hur ser din höstoutfit ut? 
 
Hemma blir det ett par strumpor stickade av mormor och min velourdress, alternativt pojkvännens hoodie som är underbart oversized på mig. Ska jag ut bär jag ofta jeans, en topp, boots, min svarta skinnjacka med teddyfoder (förövrigt mitt bästa köp i höst!) och en stor halsduk till det. 
 
Har skol/jobbstarten fört med sig några insikter? 
 
Det är kul att jobba och kul att tjäna pengar!
 
Vad har du på TO-DO listan just nu? 
 
Åka och shoppa faktiskt haha! Har några saker jag skulle behöva titta på och köpa. Väntar några dagar till så lönen hinner komma, då känns det lite bättre ;-) Vill någon följa med känns det ännu bättre (läs; någon som är sugen på en mysig shoppingdag med mig??)  
 
Vad är två nya grejer du vill lära dig i höst? 
  • Allt man behöver för att resa iväg själv. Översikt över Asien, boka flyg, boka boende, fixa med försäkringar och avbetalningsskydd, få koll på alla villkor och hur allt funkar. 
  • Hur allt på jobbet fungerar, så jag kan vara behjälpig överallt. 
Vilka serier rekommenderar du att följa? 
 
Okej, ärligt talat så kollar jag nästan inte på serier. Utöver Skam finns det egentligen bara en enda serie jag sett och den håller jag på med just nu. I'm talkning about Orange Is the New Black och den kan jag absolut rekomendera. Skam också givetvis, 5/5!!! 
 
Topp tre favoritdrycker i höst? 
 
1. Te
2. Kaffe
3. Te
 
Skämt å sido, men jag dricker inte mycket annat än vatten till mat och utöver det te/kaffe. Får väl säga vin isåfall! Tycker verkligen det kan vara så gott, mysigt och lite lyxigt att ta ett glas i gott sällskap! 
 
Vad är den höstigaste maträtten? 
 
Soppor av alla slag!! Linssoppor, tomatsoppor och thaisoppor är favoriterna. Så varmt och gott! Gulashsoppa är också underbart men aldrig något jag lagat själv. Soppa är i övrigt alltid en favorit, man blir så bekvämt mätt. 
 
Var hänger du helst under helgen? 
 
Hemma hos någon kompis, med pojkvännen, på något mysigt kafé eller ute på höstprommenad. På fest är inte heller helt fel!
 
#1 - - Celine:

Åh men studenten <33 Saknar!

#2 - - JUNITJEJ:

Vilken trevlig höstlista!

#3 - - kajan:

jag

#4 - - My:

Åh vad mysigt att läsa! Får sådan flashback till min student, bästa någonsin!!

#5 - - Anita:

Åh, trevlig lista! :D

#6 - - Alice Lindström:

Vilken mysig lista!

#7 - - Linda:

Åh så mys :-D

#8 - - Felicia:

vilken underbar lista!

#9 - - Selma:

Vilken mysig lista 😍

#10 - - Erika:

Åh Inspo <3

#11 - - Johanna Utterberg :

Så härlig lista!!

#12 - - Sara Ekman:

Härlig lista :)

#13 - - Pauline Hurtig:

fina bilder och mysig lista :)

Upp