Hoppträning.

Min dressyrtränare Sara hade inte möjlighet att komma idag så vi fick rida för Ann-Louise istället. På schemat stod det att vi skulle ha markarbete men självklart slänger Ann-Louise in något eget och bestämmer att vi ska hoppa. Bara tanken på att hoppa för henne skrämmer mig haha. Jag har absolut ingenting emot Ann-Louise som person, faktum är att hon är världens snällaste mot alla, men när hon har hopplektioner försöker hon få en till att göra vad som helst. Och det värsta är att hon inte lyssnar om man säger att det inte känns bra - då påstår hon att det kommer gå bra för att hästen klarar det. (Men att hästen klarar det är inte samma sak som att jag klarar det, seriöst!)

Hur som helst. Vi började med att komma efter varandra ett par gånger på ett 40 cm hinder vilket kändes helt okej. Sedan skulle vi hoppa en bana som bestod av en oxer, en kombination, ett krys och ett smalt hinder. Och det smala hindret fick jag världens problem med. Eftersom att Nelly är en rackare på att smita förbi och det gäller att styra exakt på hindret när det är så smalt, var det hur lätt som helst för henne att hoppa åt sidan förbi hindret. Hon sprang förbi en gång, två gånger, tre gånger, fyra gånger... ja kanske tio gånger innan vi kom över. Och en av gångerna trodde jag verkligen att hon skulle hoppa så jag drev på och ställde mig i fältsits, men precis då tvär stannar hon så jag flyger fram. Och då ville jag verkligen inte hoppa mer (med tanke på att två andra redan hade flugit av den lektionen), men det fick såklart inte jag bestämma. Hahah asså åh fy... 


Btw; för några veckor sedan när jag berättade att Thea fått Elsa på foder berättade jag även att jag skulle börja rida Virre på dressyren igen. Men jag var så trött på henne och det fanns verken vilja eller ös i henne, så som ni kanske har förstått rider jag Nelly istället. Och på lördarna älskade lilla Elsa 
Hästar |
Upp