Gymnastik, fristående ♡

 
Som en del av er kanske redan listat ut har jag börjat dansa fristånde på gymnastiken igen! Mina dressyrlektioner som alltid brukar vara på torsdagar har av någon okänd anledning blivit flyttade till tisdagar, vilket innebär att jag efter två års uppehåll kan börja dansa på torsdagarna igen. Det hade faktiskt inte kunnat komma vid ett lämpligare tillfälle med tanke på att vi för drygt en månad sedan fick ett helt nytt fristående, så nu har jag ju faktiskt lika stor chans som alla andra, om man bortser från att jag halkat efter ganska mycket på två år. Jag har till exempel helt och hållet tappat tänket att genomföra nästan hela friståendet på tå. 
 
Hur som helst tycker jag det är grymt kul att vara tillbaka på fristående träningarna. Det nya friståendet är otroligt roligt, men samtidigt svårt och väldigt jobbigt. Något jag är väldigt glad över är att balanserna som kräver mycket vighet är borttagna och istället ersatta med två balanser som istället kräver teknik och styrka, nämligen piksittande och stödvåg som ni ser på bilderna. Stödvågen är inget problem för mig, men piksittandet får jag nog jobba lite till på. Jag klarar av att sitta cirka 3 sekunder men sedan faller jag, men det ska nog inte vara något större problem att klara några sekunder till. Vad jag där emot är lite bekymrad över är att friståendet innehåller hjulning-bomflickis haha!
#1 - - Emil:

Biffen!! :)

Upp