Summering av förra veckan

I tisdags fyllde världens bästa Tova 18 år, så jag och Amanda kom som en överraskning hem till Tova på morgonen innan skolan. Vi kom med girlanger runt halsen, väckte henne med tutor och sång och hade med oss kladdkaka. Jättehärlig start på dagen! Tova blev minst sagt chockad (och glad hoppas jag!!).
 
I fredags efter skolan drog jag och ett stort gäng från klassen till stadsparken för att ha det mysigt i solen innan Super Bowl. Vi åt och drack lite gott, lyssnade på musik och bara hade det skönt. Jag och Thib var även över en sväng på lekplatsen och klättrade... barnsligt kul.
 
Klockan halv 4 drog vi oss mot Arenan där Super Bowl, den årliga mattryggbymatchen mellan Polhem och Katte+Spyken, skulle äga rum. Det var lång kö vid insläppet så matchen blev något försenad, men stämningen var inte sämre för det. Det blir sjukt häftig atmosfär där inne, och publiken är inte lågmäld precis... hade otroligt ont i huvudet efter timme (vilket även berodde på att jag inte var helt frisk). Det slutade som förväntat med vinst för Polhem (min skola) i år också!!
 
Efter matchen var det bara att åka hem och ladda om ett par timmar för att sedan dra på 18-års fest hos Lovisa. Det var 90-tals tema, där av min granna klädsel. Jag gjorde mig i ordning hemma hos Emili och sedan stack vi dit tillsammans. Jag kände egentligen bara Emili och Lovisa, men sedan var där ett par tjejer och killar från förra helgens fest i Lund som jag kände igen, vilket var kul! Drog hem typ halv två, lagom trött om man säger så.
Upp