Makedonien del 1

Den 19 juni tog jag flyget till Makedonien och därefter följde 2 helt underbara veckor!! När jag landade möttes jag av Emili och Moa på flygplatsen som flög ner ett par dagar innan mig då jag var iväg på annat håll. Även Emilis kusin Gabi hade följt med för att ta emot mig vilket kändes väldigt välkomnande :) Emili är då min kära vän som har hus och släkt nere i Makedonien och som gör dessa fantastiska vistelserna i Makedonien möjlliga.
 
Här har ni Emili och Moa från någon av de första dagarna då vi var så glada att vi äntligen var där alla tre!! Till höger ser ni god mat från en av alla trevliga restauranger på affärsgatan. Jag vet dock inte om jag ska kalla det för frukost, lunch eller middag, då vi helt och hållet vände på dygnet. På nätterna var vi ute till klockan 4 vilket resulterade i att vi vaknade klockan 14 på dagarna, och därmed åts oftast den första måltiden runt 16. Förra året hade jag lite svårt för denna dygnsrytm, men detta året älskade jag det!! Det är så härligt!! Inga regler och måsten utan bara leva för studen.
 
Ett ställe jag tycker är väldigt trevligt att hänga på är basängen, vilket är ett område med pool, bar och musik. Där satt vi ett par eftermiddagar och bara chillade och drack något. Någon dag badade jag och Moa också. Vädret tillåter minst sagt bad då det är upp mot 38 grader på dagarna, vilket kanske delvis är anledningen till att leva life på kvällarna/nätterna ;-)
 
Här har ni utsikten från vårt hus!! Visst är det fint? Jag var oftast den som vaknade först på dagarna och då brukade jag hänga på balkongen eller passa på att skära ner lite frukt att mumsa på (deras bananer är såååå goda!!). Någon dag tog jag även en promenad ner till stan och tillbaka medan de andra sov. Det hände till och med att Emili sov så länge att jag och Moa tog oss en shoppingtur på egen hand innan hon kom till liv, hahah.
 
Den här bilden är från vår första klubbkväll! Att göra sig i ordning inför kvällen, åka ner till stan och sätta sig på ett mysigt café för att sedan dra vidare ut är svårslaget! Som tur var blev det flera sådana kvällar. Jag har lärt känna så många roliga människor där nere, både denna och förra sommaren. Alla är så öppna och välkomnande! Roligast var det nog att så många kom ihåg mig från förra sommaren nu när jag kom dit igen, och att de började berätta massa moments från förra året när jag var där som jag själv knappt kommer ihåg.
 
Till höger har ni affärsgatan nere i centrum by night. Det är så mysigt!! Och som jag nämt i något tidigare inlägg var det mycket kaffedrickande under resan, vilket bilden till vänster skvallrar om. Just här sitter vi på vårt favoritcafé Portal!
 
Jag längtar tillbaka så himla mycket!! Emili är fortfarande kvar där nere och den vetskapen gör mig så avundsjuk. Detta var då lite av vad vi gjorde, men ännu har ni inte sett allt... så håll utkik efter en del 2!
#1 - - josephine Asplund:

Ha en fin dag och underbar blogg du har, kram<3

#2 - - Sarah:

Kul o få se bilder därifrån :)

Upp