Makedonien del 2

Här kommer äntligen del 2 upp!! Det har tagit lite tid att färdigställa då jag nyss varit i Ungern en vecka - bilder därifrån ska ni såklart också få. Men på sommaren gör jag mycket annat än att sitta inne vid datorn... det är nog faktiskt det jag gör minst, så inläggen kommer när dom kommer. Aja, här kommer i alla fall fortsättningen på en sjukt bra resa som jag längtar myyyycket tillbaka till.
 
Till vänster har ni vyn från Emilis hus där vi bodde. Jättemysig gata och hyffsat nära till ner till stan. Det tog 5 minuter med taxi och kanske 20 minuter att gå. Som jag nämnde i "Makedonien del 1"-inlägget var det ofta jag som var uppe först på morgnarna och därefter Moa, så en morgon (rättare sagt eftermiddag) gick vi ner till stan och käkade frukost medan Emili sov, vilket ni ser til höger. Supertrevlig restaurang, som alla andra ;-) Sedan kom Emili ner för lite shopping när hon gjort sig redo.
En dag var vi faktiskt uppe tidigt allihopa! Redan klockan 9 rullade två bilar tillsammans med några vänner mot Ohrid, vilket är en "turistig" stad vid kusten. Där solade och badade vi hela dagen samt käkade god mat.
En bild på Ohrids fina strand.
Vi var även på ett annat ställe med strand som heter Pretor. Hit åkte vi tillsammans med Emilis kusin och hennes pappa en eftermiddag. Först var vi på stranden ett tag, men sedan kom plötsligt världens oväder så då smet vi in på en kaffe i restaurangen.
Sedan var det såklart mer klubbande och utekvällar. Här är vi på klubb Postive som hade öppning under de veckorna vi var i Makedonien. Med andra ord var där fullt med folk!! Ääääälskar att gå ut i MK.
Två bilder på mig och Moa från några andra kvällar. Det är helt galet att jag inte kände denna tjejen när jag åkte iväg!! Vi kom varandra otroligt nära väldigt snabbt under veckorna i Makedonien. Efter bara 3 dagar sa jag till henne att det kändes som att jag hade kännt henne flera år... trots att jag bara hälsat på henne några enstaka gånger i skolan när jag pratat med Emili.
Här har ni två bilder från vår sista kväll! BÄSTA KVÄLLEN!! Det var så galet roligt, nästan så jag glömde att vi skulle hem nästa dag. Drinkar och dyligt är så himla billigt i Makedonien, typ 40 kronor styck, så att lyxa är ganska enkelt ;-)
 
Och nu är jag såklart taggad inför nästa sommar... för visst ska vi dit igen!! Jajamen!!
#1 - - Kpist:

Men AJ mina ögon snälla du det heter "dylikt" som i likna, liknande saker. INTE DYLIGT

Svar: Men autokorrekt
fridaslife.blogg.se

#2 - - Celine:

Så härligt det ser ut!

Upp